Watykan 2002 Mi 1417-1420 Czyste **
Kraj: | Watykan |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 2002 |
Numer Michel: | 1417-1420 |
Kraj: | Watykan |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 2002 |
Numer Michel: | 1417-1420 |
Kraj: | Burundi |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 1977 |
Numer Michel: | bl 103B |
Kraj: | Ukraina |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 2005 |
Numer Michel: | ark 757-758 |
Kraj: | Bułgaria |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 1968 |
Numer Michel: | 1850-1855 |
Kraj: | Rosja |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 2010 |
Numer Michel: | 1654-1655 |
Kraj: | Rosja |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 2010 |
Numer Michel: | 1654-1655 |
Kraj: | Bułgaria |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 1977 |
Numer Michel: | bl 70 |
Kraj: | Bułgaria |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 1979 |
Numer Michel: | 2807-2811 |
Kraj: | Belgia |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 1991 |
Numer Michel: | 2489 |
Kraj: | Polska |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 1992 |
Numer Michel: | bl 117 |
Kraj: | Austria |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 1979 |
Numer Michel: | 1630 |
Kraj: | Polska |
Jakość: | Całostka pocztowa |
Rok Wydania: | 2022 |
Kraj: | Ukraina |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 2006 |
Numer Michel: | 823 |
Kraj: | Białoruś |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 2021 |
Numer Michel: | bl 204B |
Kraj: | Białoruś |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 2021 |
Numer Michel: | bl 204 |
Kraj: | Rumunia |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 2020 |
Numer Michel: | bl 852 |
Kraj: | Burundi |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 1977 |
Numer Michel: | bl105 |
Kraj: | Cypr |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 2001 |
Numer Michel: | 982-984 |
Kraj: | Mołdawia |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 2012 |
Numer Michel: | ark 817-818 |
Kraj: | Rosja |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 1992 |
Numer Michel: | 273-276 |
Kraj: | Australia |
Jakość: | FDC |
Rok Wydania: | 1979 |
Numer Michel: | 696-698 |
Kraj: | Cypr |
Jakość: | Czyste ** |
Rok Wydania: | 1978 |
Numer Michel: | 496-498 |
Najprościej ujmując ikony to obrazy świętych namalowane na desce. Ten rodzaj sztuki jest jednak bardziej skomplikowany, aby w pełni zrozumieć, dlaczego te obrazy są tak niezwykłe należy zgłębić ich symbolikę oraz tradycję według, której powstają. Już w pierwszych wiekach chrześcijaństwa otaczano czcią obrazy przedstawiające Chrystusa, Maryję oraz świętych i anioły. Według tradycji pierwszą ikonę namalował święty Łukasz Apostoł na deskach od stołu. Kult ikon rozkwitł w Cesarstwie Bizantyjskim i nierozerwalnie związał się z kościołem prawosławnym i grekokatolickim. Dla wschodniego chrześcijaństwa ikona to nie jest obraz namalowany na drewnie przez pierwszego lepszego malarza, jest to tekst liturgiczny, sakramentale, które przedstawia "tamten świat". Malarz, który pisał ikonę musiał nie tylko przygotować się teologicznie i duchowo, ale też wykonywać ikonę według ściśle określonych reguł. Kolory, złocenia, kolejność nakładania farb, rodzaje spoiw i wiele innych rzeczy miało znaczenie symboliczne i należało przestrzegać tradycji. Wiele osób twierdzi, że siła modlitwy z jaką modliła się osoba pisząca ikonę, sprawiała że obraz zyskiwał szczególne względy u świętych i dzięki temu modlący się przed ikonami często dostępowali wyproszonych łask.